fredag 1 maj 2009

På stickfronten intet nytt gjort klart!

Jag är hemskt dålig på att få något klart nu. Allt blir fel och fult, så det är upprepning och baklängesstickning som gäller. Cirkeltröjan jag tidigare skrivit om har jag gjort nästan färdig 3 gånger bara för att konstatera att den inte såg riktigt klok ut på mig. Fel i konstruktionen!

Började på en slags väst i det garnet, nu är jag snart på version 2 av den! Har det gått troll i just det garnet? Kommer det att bli utslitet av all stickning och upprepning?

Tröjan till mannen fastnade jag på för att maskantalet inte stämde när jag kom till ärmhålen.
Men den ska jag ta tag i snart.

Måste ju ha något som funkar på gång till mig själv så då fick det bli ett "lätt linne" från boken Ett nystan. Trevlig bok som jag skulle vilja köpa. Den jag har hemma nu har jag lånat på bibblan.
Så återstår det att se om linnet verkligen är lätt att sticka.

Inga kommentarer: