onsdag 25 januari 2012

I natt jag drömde...


....något som... Jag hade fått ett nytt jobb och skulle bli upphämtad med bil. När bilen kom var det kungen och drottningen. Kungen körde och drottningen satt i en bakvänd barnstol i framsätet. Lite konstigt tänkte jag men höll god min. Vi började åka och då sa kungen att innan vi åker mot Stockholm ska vi in en sväng på Ica Maxi. Sagt och gjort, vi åkte dit. Kungen parkerade och alla klev ur bilen. Då frågade drottningen om jag inte tyckte det var konstigt att hon åkte i en barnstol i bilen. Jo, svarade jag, men jag tänkte att ni nog alltid gjorde så, eller också ville ni se min reaktion. Drottningen sa då att det var inget test utan de ville bara se om jag reagerade. Så skrattade vi båda. Kungen och drottningen knallade raskt iväg in på Ica och försvann mellan hyllorna och jag tyckte att det var konstigt att ingen kände igen dem. Där slutar drömmen när jag väntar utanför affären på att de ska komma ut igen. Själv hade jag en liten lista med saker som bröd och mjölk, men jag vågade inte gå in och handla det ifall kungen och drottningen skulle bli tvungna att vänta på mig då.

Alltså en konstig natt. Livlig fantasi i drömvärlden har jag i alla fall! Ibland är det bara så skönt att vakna.


.Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

Tomtan sa...

Visst undrar man vad som händer om nätterna?!?! *ler*