lördag 30 juni 2012

My heaven shawl



Roligaste sjalen på länge. Visste jag ju eftersom jag redan stickat en förut.




Först stickar man kanten som en lång remsa.




Sedan "fyller man i" mitten med det här fina mönstret. Jag gjorde fler upprepningar av det här för att jag ville ha nästan hela mitten fylld med det.




Här vill jag bara visa lite i närbild hur jag blockar den "raka" kanten upptill på sjalen med hjälp av jumperstickor.




Här ser man också hur jag gör.




Och så här ser kanten ut när man just dragit ur stickan. Det duger i alla fall åt mig. Det går också fortare än att sätta tusen nålar i kanten. Jag tycker annars att det är riktigt kul att blocka just spetsstickat för det blir så himla stor skillnad före och efter.
Bara en tråd att fästa. Så lite montering får ett stort plus i kanten!

Nu blir det dogwalk.

Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

Tomtan sa...

Vilken fin!!!!! Å kantareller! I Grundsjön blommar inte midsommarblomstren än :D