tisdag 24 juli 2012

Dagens


Vallen som jag ofta går över är nu slagen för andra gången.


Gulmåran blommar fint och doftar gott.


Alice blir trött i värmen och passar på att vila i blåbärsriset.


På en del ställen ligger riset ner av tyngden av bären. Det här är inte fejk utan jag bara lyfte lite och fotade.


Fin mosskudde. Den skulle man ha hemma på tomten.


Fina kor som jag inte vill ha på tomten.


Sedan skulle ju bären rensas också. Men det gick faktiskt riktigt bra. Jag kanske kan vänja mig så man kan ha lite blåbär i frysen.


Det blev lite drygt 2 liter rensat. Då passade jag på att frossa i blåbärsmjölk till lunch.
En liten påse kantareller blev det faktiskt också. Har man inget bättre för sig så kan man ju hamstra lite av skogens skafferi. Gott att ha.
Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

Tomtan sa...

Vilka massor av bär!!!! Kossor de har man på tomten :D
Är hem och hämtar kakel och fog och trall och färg och lite annat jox så man har nått jobb :D Mygg och knott!!!! Min vita takpanel är svartprickig..... Men så är livet :D Ha de så gott!!!