tisdag 7 augusti 2012

Blandat


Har ju visat att jag plockat (plockar) blåbär och svamp. Snart kan jag plocka lingon också. Om jag orkar och vill. De är i alla fall väldigt vackra att se på där de lyser så rött i skogen.


Såg de här högarna och en massa drivor med skräp från björkar. Ni vet sånt som sitter mellan fröna i hängena. På kort tycker jag nästan det ser ut som öar i vatten.

Jätte-balsamin. Minnen från barndomen. Det fanns sådana hos tant Lisa och farbror Folke som vi hälsade på ibland när jag var liten.. Jag gillade verkligen att klämma på frökapslarna  och jag tror att jag ler lite för mig själv när jag får göra det igen. Som extra plus tycker jag att det luktar gott om händerna när man roat sig med det här en stund. Är de lagom mogna så sprätter de upp av sig självt. Rystar man lite på plantan så flyger det frön åt alla håll. Dessutom blir de imponerande stora på bara en sommar. Vi har haft några hos oss för några år sedan men de försvann. Nu hittade jag de här på en jordhög på en åker.
Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

Lotta sa...

Finns det mycket lingon....sen är jag ganska avis på din kantarellpåse :-)
Kram