söndag 28 oktober 2012

Jag har blivit firad!


Våra tre fina flickor och min mamma och pappa kom på lördagen och lunchade med oss. Med sig hade de blommor och blader, jordgubbar i choklad och löfte om en överraskning om några helger.


Jag misslyckades med chokladtårtan, men den räddades så här fint av mina barn. Den smakade bra!


Och av maken fick jag en nystmaskin som gör SÅ fina nystan.


Det här garnet är en mardröm att nysta förhand men blir så fint när man stickar spetssjalar. Jag får nysta 1-2 timmar när jag gör det för hand. Med den fina maskinen tog det 10 minuter! Och det var kul.


Egentligen började mitt firande redan i fredags kväll. Blev utbjuden på restaurang. Där åt jag örtkryddad vildsvinsfile´med murkelsås och potatiskaka. Gissa om det var gott. Så gott att jag glömde fota innan jag började äta. Sedan gick vi på bio och såg Hypnotisören. Helt ok film. Alltid kul att se filmatiserade böcker.
Idag har också varit bra med långpromenad i solen och frosten, älgfärsbiffar med svart trumpetsvampsås och potatis. Summa sumarum en väldigt bra helg!!!
Published with Blogger-droid v2.0.8

3 kommentarer:

Lotta sa...

Ser ut som om du haft en mycket lyckad helg!!! Kram

Anonym sa...

GRATTIS!!!!! (För du fyllde år antar jag)

Anonym sa...

Trevlig helg!