torsdag 25 oktober 2012

USA del SEX


Så blev det soluppgång i Grand canyon ännu en gång. Första gången där för mig.

Fantastiskt vad solen värmde direkt när det visade sig över kanten.
 

På hemväg från soluppgången var skolbussen ute och åkte. Ser ut precis som på film! Har jag sagt det förut?

Eftersom vi skulle flyga hemåt från Phoenix så började vi vår färd åt det hållet. Men vi hade gott om tid. Vi tittade på fina höstfärger.

En vacker å i Oak creek.

Mycket vackert formade berg i fina färger.

Lugn den var död. Den låg på rygg i vattnet men jag var ju tvungen att fiska upp den för fotografering.
Sen hade vi mycket funderingar kring om det kanske var en liten ung skallerorm.

Slide rock. Stenen var ännu rödare i verkligheten.

I Slide rock hade ån holkat ur berget så det var som en naturlig vattenrutschbana. Tyvärr var vattnet svinkalt så jag vågade mig inte i. Satt där en stund och tittade på de som vågade. Det dök upp ett gäng munkar. Först var det några som doppade tårna, sedan var det några som vågade bada. De skrattade och flamsade omkring på ett sätt som jag inte trodde att munkar fick göra. Några fotade de andra med sin Iphone! De började peppa en av killarna som inte vågade bada. Sedan försökte de putta i honom.

Det hela slutade med att de var flera som var i vattnet än tanken varit från början.De var som busiga pojkar på skolresa.

När vi kom till Sedona bestämde vi oss för att stanna för natten. Mycket vackert ställe omgivet av dessa röda berg med roliga formationer. Här syns Steamboat (ångbåten). Blev så förtjusta i Sedona att det blev två nätter här.

Katedralen.

Snobben.

Och det fanns mycket kaktusar. Kändes väldigt mycket Mexico här.
Jag har ju fått för mig att det finns mycket kaktusar där.

Fina kaktusfikon.

Några fina hus i Sedona.

På väg från Sedona stannade vi vid Montezuma castle. En 1000 år gammal bosättning på bergväggen. Som ett svalbo. För att ta sig upp fick de använda sig av stegar mellan de olika avsatserna. Nu är det förstås inte bebott utan man får titta på det på lite håll.

Skogar av kaktusar. Typiska cowboykaktusar.

Och de var riktigt stora. Ja det där blev många kort men är ändå bara en liten titt på vår resa.
Slut på del SEX.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!!!!! Roligt att hör att även munkar kan få busa lite :D