tisdag 9 oktober 2012

USA del TVÅ


Så fortsatte vi highway 1 söderut.

Tyvärr var det en del dimma och det är ju verkligen synd när man vill njuta av utsikten.

Sugna på fika så började vi titta efter lämpliga ställen. Det här såg bra ut.

Lite hippiestil! Väldigt fint och kaffe med kaka och strawberry shortcake för de andra. Jag tog varm cider och cheesecake. Satt som en smäck.

I Monterey gjorde vi också ett stopp. Fick se en fin sjöstjärna som en fiskare fått upp. Den fick komma tillbaka i vattnet efter att vi plåtat.

Brun kalifornisk pelikan. Jag har inte sett pelikaner förut så det var också kul.

Fin manet som man nog inte vill träffa om man badar.

En del sjölejon är sötare än andra.

Mera dimma.

När vi träffade stora fina träd blev jag lycklig. Älskar ju träd och det här hade jag sett fram mot. Ändå var inte det här jättestort mot hur stora de här sekvojorna kan bli.

Övernattning på Ragged inn.

Fortfarande lite dimmigt.
Slut på del TVÅ.


 
Posted by Picasa

1 kommentar:

Skogseva sa...

Härliga bilder, från vad jag förstår en fantastisk resa. väntar på mer.