måndag 17 december 2012

17


Mera julgodis. Vi gillar det. Hör liksom till. Men det brukar vara rätt mycket kvar efter jul. Inte så bra för mitt naveldjup! Här är det chokladkola.

Brukar ha i lite honung på slutet för att minska risken för att kolan sockrar sig. I receptet står det honung eller flytande glukos. Nu hade jag det senare hemma så det var dags att prova det. Gissa hur det gick. Men det kanske är jag som gjort något annorlunda. Så nu har vi kola och något fudge-liknande blandat. Lotteri vilket man får.

För jag brukar slå in kolorna i sådant här smörgåspapper. Känns som det är 573 kolor att slå in! Men jag räknade dem på skoj och det var ca 90 stycken. Några hamnade ju i min mage. Man måste ju veta vad man bjuder på.

Under tiden kokade jag knäck. Jag är så dålig på att hälla upp den i formarna så mycket hamnar utanför. Ingen favorit att hålla på med.
Nu har vi alltså Mozartkulor och Tryffel som K gjort. Och jag har gjort Rocky road, Chokladkola, Knäck och något som vi kallar Studenter. Nu får det räcka. Om något mer önskas så får de som kommer på julafton gärna göra det och ta med! ;)
Published with Blogger-droid v2.0.8

2 kommentarer:

Lotta sa...

och jag som inte börjar än....nu är jag supersugen...synd vi inte bor nära bvarandra för då hade jag kommit som ett skott ;-)

Anonym sa...

MUMS!!!!! Måste bli lite knäck ihelgen :D