tisdag 4 december 2012

Halvfärdig kofta is no more.....


Tillbaka till nystan

Det stickade blir jättehärligt i det här garnet.

Men det är ett boucle-garn =massor av öglor som man kan få tag i på misstag. Drops Alpaca Boucle´ heter det, och jag började sticka efter det här drops-mönstret. MEN ...jag tycker inte att hålen på sidorna om flätan blir snygga och ärmarna är för vida. Dessutom hade jag tappat en maska i början som jag inte upptäckte förrän jag var i slutet av ärmhålet. Så trots att jag från början bestämt att det får bli hur det blir så har jag nu repat upp.

Här syns hålen vid flätan.
Gör nu om mönstret lite efter eget huvud. Återstår att se hur det blir! Och så brukar det gå troll i stickningarna som jag visar här innan de är färdiga. Det finns många dåliga tecken för den här koftan. Tur att jag är envis.Återkommer säkert med det här.
Published with Blogger-droid v2.0.8

Inga kommentarer: