måndag 2 december 2013

2:e december

Stickad dörrkrans!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Sååå fin, ska du inte hänga på adventskalendern???
Kram lotta

heidi sa...

vilken fin julkrans! det är nog första gången jag ser en stickad julkrans:)

ja, einband är stickigt, men jag läste på ett inlägg på ravelry, att det blir mjukare efter tvätt. och om det skulle vara en sanning med modifikation så kan man ha i lite hårbalsam i sista sköljvattnet när man tvättar den, det funkar garanterat:)

fast som jag ser det är sticksigheten en fördel eftersom det gör att jag kan klippa upp steekar utan att behöva säkra dom först, eftersom sticksigheten i garnet gör att det håller utan att repa upp sig. och skulle tvätten inte göra att garnet blir mjukare så gör det inte så mycket eftersom jag oftast har på mig en tunn, långärmad tröja när jag har på mig stickade fair-isle plagg:)