lördag 28 december 2013

Trötta, mörka regniga dagar.

Känns som luften gått ur nu när julen är över. Snart dags att komma igen för att fira nyår. Börjar dagen med några varv på L:s sockor.

Igår var jag och tittade på min väns garnlager. Hon har köpt MASSOR av garn och tillbehör som hon också säljer. Blev att det följde med lite garn hem till mig. I hyllan här ligger ett nystan av varje färg och sort så det var inte lätt att välja.

Har stickat en bra bit på en Hjärtefilt. Sandnes skänker garn och frivilliga stickar efter givna mått en filt som sedan ska skickas till , jag tror att det var, Etiopien. Jag tycker att den blir lite gles, men det kanske är bra i en filt.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Det känns som om luften gått ur här också, idag åkte S&P hem så nu blev det plötsligt jätte tomt.....så vi bestämde oss för att försöka gå på 100-åringen....Jag gillade INTE boken men hoppas på filmen.
Kram och god fortsättning och hälsa alla.

heidi sa...

med tanke på hur mycket energi man lägger på att först förbereda julen och sedan uppleva julen, är det kanske inte så konstigt att det känns som om luften har gått ur en. Skönt då med några dagars mellanrum innan det blir nyårsfirande:)

även om filten är lite gles så ser den fin ut:)

god fortsättning:)

AnnaF sa...

Jag har också hämtat ut garn till hjärtefilten, men jag väntar nog lite med den, jag har ju två månader på mig :)

Anonym sa...

Hade en väldigt lugn jul så de fanns inte så mycket luft att slappa ut :-D Fortsätter att bara ta de lugnt och göra vad jag vill!
Tomtan