måndag 10 februari 2014

Håll i er!

Vädret har gått från snö till......

  
.....50 nyanser av grått!

Jag stickar på min kofta som ser ut att bli riktigt bra. Frågan är bara om garnet räcker?


Så har jag gjort färdigt några saker också. Och till och med fäst trådarna. Blockning tycker jag inte behövs.
Här är ett par yogasockor av restgarn.


Ett par påskgula My vampire boyfriend.


Och en mössa. En turban! Det trodde jag aldrig att jag skulle sticka. Tycker ärligt att de flesta är gräsligt fula. I alla fall på mig. Men den här är helt ok. Mannens omdöme var att den är tantig. Men jag är ju egentligen en tant nu så det är väl ok det med.


Och en del mat har lagats och några rätter blev fotograferade för de såg riktigt läckra ut. De smakade mycket gott också. Nötkött och halloumi, sallad och ajvar relishsås.

Italienska kycklingbullar med halloumi och sallad.

Tittat på bild på ett konstigt djur som jag inte hade en susning om att det existerade. Det heter "Röd lergök". Låter inte ens som ett riktigt djur!

Det här djuret är i allra högsta grad riktigt. Så här olycklig ser Chili ut när vi gått promenad och hon vet att jag ska gå ifrån dem igen. Snacka om hundögon!

Jag har sått chili också!! Hoppas något gror. Mest är det sparade frön från chili vi ätit. Men några frön är köpta.

Innan teatern i torsdags var jag och vännerna och åt fish and chips på pub. Det är gott och trevligt.
Klart, slut för denna gången!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Wow, du är ju galet proffsig med stickandet!!! Finfint!

heidi sa...

så produktiv du har varit - både med stickningen och med maten!

det är väl tur att smaken utvecklas när det gäller vad man vill sticka. tänk så tråkigt att bara sticka samma saker om och om igen:)

Tomtan sa...

Jasså, finns de lergökar på riktigt :D Du får sticka fortare så hinner du klart innan garnen sinar...
Tö här med och det ogillas verkligen. Idag blir det broddar på igen :(