måndag 17 februari 2014

Sytt, stickat, myst med familj och varit på Syfestival

En barnvagnsmobil blev klart och är nu hos dem som jag gjorde den till.

En mössa till barnbarnet som passade.

Knappar i tröjan som jag stickade klart i höstas. Snart kan nog barnet ha den.
 
På fredagen var vi hos föräldrarna och blev bjudna på trerätters på Dackeskolan i Mjölby. Både gott och trevligt. Det var det också med fika och umgänge hemma hos dem.
På kvällen var jag och mannen ute och åt för att sedan gå på konsert. Såg fina hjärtan på kyrkan.

Den här var efterlängtad. Kanske hade jag för stora förväntningar för det var ingen woow-upplevelse, men vi var nöjda ändå.

Söndagen ägnades mest åt Syfestival.
 
Med mig hem följde: ett hårspänne.

: ett vinrött bambulinne, ett klänningsmönster, en knitprokabel och en  varvräknare.

: två bitar fin trikå, reflexband och några andra fina band.

: ett mönster på Karusellsjalen och två kompletteringsnystan.

: en pudelknapp.

Imorse såg jag att chilin börjar titta upp och nu skiner solen. Bra start på ny vecka.

4 kommentarer:

tomtan sa...

Koftan är jättefin! Vill åxå se Jesus Christ.... Men har inte lyckats än.

heidi sa...

vilka söta saker du har gjort!

tänka sig att ha chili växandes i köksfönstret - det måste jag också prova på och se om det kan växa i mitt köksfönster:)

Lotta sa...

Wow, så mycket du hinner med! Gillade du Jesus.. var du med när vi tittade på den i London eller var det bara jag och Eva B???? Vi var på teatern och såg Bluebird och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna...
Kram Lotta

Karin sa...

Å vilken fin kofta med de små hjärtknapparna, vi odlar också chili för fullt. Ha det fint Karin