söndag 11 maj 2014

Så är semestern slut!


Och vi flög hem. Det är så segt. Först 10 timmar från Los Angeles till Amsterdam och så drygt 5 timmars väntan där för att ta sista 2 timmars-flygningen hem till Linköping. Och nu har vi jetlag. Men semestern har varit helt underbar på alla sätt.

Genom flygplansfönstret.

Häftigt bord inspanat på flygplatsen i Amsterdam.

Jag gjorde lite yoga. Här ser det dock mest ut som jag tränar ansiktet.

Vännernas lamm har vuxit.

Granen står i blom.

Och det regnar.

Igår följde jag med en vän till Jogestorp handelsträdgård i Skärblacka. Det var första gången jag var där och det var ett trevligt ställe. Mycket fint att titta på. Det här var en fin ide med "stubbkrukor".

Fina dekorationer i växthusen. Här en fiskdamm.

En gammal såmaskin.

MÅNGA pelargoner.

Ute fanns perenner.

Här hemma hade mina chiliplantor växt sig dubbelt så stora på de 2 veckor vi var borta. Jag blev glatt överraskad. En del av dem har blomknopp också. Men de behöver större krukor nu. Och det snart!

1 kommentar:

Heidi sa...

kan granar blomma? det hade jag inte en aning om:)

att kika in i handelsträdgårdar är verkligen roligt, i synnerhet på våren:)