lördag 26 juli 2014

Norrbotten


Igår åkte vi bil stor del av dagen. Vi stannade på Fjällräven outlet och gjorde plånboken lite lättare. Sedan till Piteå  och fikade och pratade några timmar med en av PO:s klasskamrater från grundskolan och hans fru.

Åkte vidare till hotell Storforsen.

Så hem till en annan av hans klasskamrater och hans fru. De bjöd på grillat och vi satt LÄNGE och pratade. Nu är det en klassåterträff PO ska på så de får prata mera i eftermiddag och ikväll.
Den här spindeln är den största jag sett. I naturen. Kroppen var stor som min tumnagel.

Klockan var 2.40 på natten när vi kom tillbaka till hotellet för att lägga oss.

Och frukosten är nu äten med den här fina utsikten. Tror att jag ska gå upp till forsen när PO träffar sina gamla vänner. Kanske sticka och läsa en stund i solen vid älven. Får väl känna på vattnet också för det finns de som badar här nere. Det är ovanligt varmt även i Piteälven i år.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken rolig resa.

Heidi sa...

Spindlar gillar jag inte särskilt mycket:)

det är fantastiskt egentligen - att komma hem mitt i natten, och det är fortfarande ljust ute:)

det verkar vara en skön plats att "hänga" på, medan PO träffar sina gamla vänner:)