måndag 8 september 2014

Tiden rusar på


Att sitta ute den här tiden på året är SÅ skönt. Lagom temperatur. Stickar på min kofta som skulle blivit en annan kofta från början. Det blev inte bra så nu hittar jag på lite själv och använder den jag tänkt från början som inspiration.

Vi har åkt en del motorcykel. Här åker jag med som spätta. För första gången det här året! Och kanske den enda i år.

I bilen på väg att jobba är det vackert med lite dimma och sol.

Tittade på en sädesärla som använde ett äpple för att sitta och spana på. Så sprang den iväg och fångade en insekt, återvände till äpplet. Fick syn på en ny insekt och fångade den för att inta sin spaningsplats igen. Det såg så roligt ut för den kom ju inte upp speciellt högt över marken.

I Linköping har de planterat Magnoliaträd på Gyllentorget och där omkring. De hade väldigt konstiga frukter. Jag undrar om de är som de ska eller om de är sjuka  ?

Virkar på leksaker. Små figurer som heter Babblarna.

Så det blev också en liten arm med en liten hand. Nu har jag många delar att montera ihop. Där har vi min ömma punkt. Det ligger dessutom en kofta, en tröja och två par sockor färdiga förutom det där lilla sista fixet som tar så lång tid för mig att komma till skott med.

Lördagens frukost var inte fy skam.

Och så går vi i skogen men någon svampplockning blir det inte för svamparna lyser med sin frånvaro pga torka.

Och lite höstfärger finns det.

Gjorde en sorts Gazpacho till lunch igår. Den var fräsch och god men rätt jobbig att tugga i sig.

Äpplena växer, men det blir mycket fallfrukt också och det är mindre kul.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Ser ut som om Milla smygtränar lite :-)
Många godsaker i dina bilder.
Kram.

heidi sa...

Jag har lärt mig den hårda vägen att jag "måste" montera så fort jag är klar, annars blir det bara liggande i evigheter. och det är ju lite trist när man har lagt så mycket tid på att förfärdiga alstret:)

Vilka fina bilder du har tagit på hösten som är i annalkande. Här nere började det gulna, och torka bort på träden, men så kom regnet och hösten har saktat av rejält. Med fortsatt sensommarvärme och regn, så lär nog hösten vänta på sig lite till, innan den tar fart igen:)

tomtan sa...

Babblarna är mysiga. Väntar och längtar efter bilder!
Stod och såg på två ekorrar som fått för sig att ett äpple var bra mat. Men det gick ju bara sönder när de bet i det och skulle bära iväg det..... Det var tankearbete på hög nivå!
HAr du läst boken om den höjdrädde örnen Örjan? Han satt åxå på en stubbe och kikade ut över världen :D