lördag 13 december 2014

Luciadagen


Vi har köpt Linas matkasse några gånger nu och det har varit helt ok. Men i måndags fick vi med en väldigt ful citron. Kan den ha varit frisk när de packade den? Ingen stor grej men jag bara undrar.
 
I kassen fanns också den här vackra Romanescon.

När jag varit på stickkafe i tisdags mötte mig det här. Jag blev så arg att jag skrek. Det gick ju inte att komma in genom förardörren. Jag fick klättra genom bilen via passagerarplatsen. Hur gör man om man inte klarar det och någon parkerat så här klantigt?

Jag har bytt gardiner i några fönster, dels för att det är jul och för att det inte skadade med rena gardiner. Men linnegardinerna på bilden var minsann inte lättstrukna.

 Såg ett monster i skogen!

Och den här underbara novemberkaktusen hos min teaterkompis. Tror aldrig jag sett en så stor med så mycket blommor.

Lite för många stickningar på gång just nu och då startar jag ett par vantar också!

Igår gick vi på bio. Innan den åt vi en varsin smaskig grillad surdegssmörgås.


Och så gladdes vi åt de här biljetterna som inte var jättelätta att få tag i. Ska bli kul att se den här matchen även om jag inte är så värst sporttokig. Jag ser det som en upplevelse bland de andra saker vi ska göra när vi åker till New York i april.

Önskar er en bra Luciahelg. Själv ska jag fira 25-årig bröllopsdag lite i förskott för på rätta dagen är maken i Stockholm.

1 kommentar:

Heidi sa...

Själv är jag oftast en monogamstickare, mest för att jag ibland kan inse att om jag börjar med ett annat projekt, så kan det ta tid innan jag plockar upp det igen. men om jag fortsätter sticka så blir jag förhoppningsvis klar i rimlig tid:)

jag fattar inte heller vitsen med att parkera sådär. varför inte göra det ordentligt på en gång??

Hockey är ett snabbt spel, där det händer saker hela tiden - i alla fall om det är en bra match:) förhoppningsvis blir det en match som är kul att titta på:)