söndag 1 februari 2015

Fotoutmaning vänner emellan- Från ovan

Här är vantar FRÅN OVAN tvåändsstickare. Jag är riktigt nöjd.

Och har ett par till på gång. Jag gick en endagskurs för många år sedan och stickade rätt så direkt efter kursen ett par vantar. Det kan faktiskt ha varit så mycket som 8-10 år sedan. Men nu blev det alltså lite tvåändsstickat igen. Kul och det blir fint och varmt och lite mera hållbart.

Och det har kommit riktigt mycket vitt FRÅN OVAN. Väldigt vackert men jobbigt att skotta för snön är blöt och tung. Vi skaffade en snöslunga för några år sedan för att snöröjandet skulle gå lättare. Det visade sig att den inte klarar blötsnön och det är ju den dom är jobbigast. Slungan kanske inte var någon bra investering? Nu är det nog dags att gå ut och kämpa lite med det vita. Men jag ska nog klippa hundens håriga tassar först så hon kan följa med utan att ta med flera kilo snö in sedan.


3 kommentarer:

Heidi sa...

Eftersom jag bor i lägenhet slipper jag skotta, så jag kan bara njuta av all snö som finns ute nu:)

Fast det var trist med snöslungan - det borde ni ju ha fått veta när ni köpte den!

Maria O sa...

Oj vilka fina vantar från ovan! Ser väldigt avancerade ut i mina ögon :)
Kram Maria

Flower of Fame sa...

Fin tolkning på från ovan. Ha en fin kväll Kram Pernilla