lördag 21 mars 2015

Uppdatering av läget


Senaste dagarnas frukost har varit detta, plus en kopp te. Alltså havregrynsgröt med rivet äpple och kanel. Det är mums.

 
På nätterna och mornarna har det varit kallt, så det var vackra isformationer på bilfönstret. Sedan har dagarna varit underbart vårfint med skönt solsken. 

Så kom då den stora dagen med solförmörkelsen som många pratade om och eftersom jag var hemma skulle jag verkligen titta på den. Det är ju 24 år till nästa lika stora solförmörkelse. Och vad händer då? Jo, REGN OCH TOTALT MULET. Såg inte en skymt av solen på hela dagen. 


Så i morse när jag öppnade mina ögon så skiner solen igen! Så himla typiskt. Nu är jag ju glad att se solen igen trots allt. Och nu vill jag att den jobbar på bra för det snöade i natt så vi har ett litet snötäcke igen. Det vill jag ha bort så fort som möjligt. Uppkäftigt väder vi har.

Gav mig på ett projekt som jag ett tag trodde att jag skulle gå bet med. Jag bytte foder i PO:s skinnjacka. Jackan är så snygg så det var värt besväret. Och det ser helt ok ut.

1 kommentar:

Heidi sa...

Så förargligt med solförmörkelsen!!

Så fint det blev med nytt foder:)